ယခုႏႇစ္ပိုင္းအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျမၿပိဳေတာင္ၿပိဳမႈျဖစ္စဥ္ မ်ားျပားလာသည့္အတြက္ လမ္းသားနိမ့္ဆင္းျခင္းႏႇင့္ ေျမျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္စဥ္မ်ား အမ်ားဆံုးႀကံဳေတြ႔လာရ |
သစ္ေတာျပဳန္းတီးျခင္းႏႇင့္ မိုးမ်ားျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ယခုႏႇစ္ပိုင္းအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျမၿပိဳေတာင္ၿပိဳမႈျဖစ္စဥ္
မ်ားျပားလာသည့္အတြက္ လမ္းသားနိမ့္ဆင္းျခင္းႏႇင့္
ေျမျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္စဥ္မ်ား ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ ၾကံဳေတြ႔လာရေၾကာင္း
သဘာ၀ပတ္ ၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ပညာရႇင္မ်ားထံမႇ သိရႇိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ေျမၿပိဳ၊ ေတာင္ၿပိဳမႈမ်ားသည္ မႇတ္တမ္းမ်ားအရ ၁၉၉၀
ျပည့္ႏႇစ္မ်ားမႇစ၍ တစ္စတစ္စ အျဖစ္မ်ားလာေၾကာင္းလည္း သိရႇိရပါသည္။ ''အခုႏႇစ္ပိုင္းမႇာ ေျမၿပိဳေတာင္ၿပိဳမႈေတြ အျဖစ္မ်ားလာတယ္။ ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်တာေတြမ်ားသလို ေျမၿပိဳလို႔ အေ၀းေျပးလမ္းမေတြမႇာ လမ္းသားနိမ့္က်တာေတြ၊ ေျမျပင္နိမ့္ဆင္းသြားတာေတြက အမ်ားဆံုးေတြ႔ေနရပါတယ္။ေလာေလာဆယ္ ၾကံဳေတြ႕ေနရတာက ျပည္-ေပါက္ေခါင္း-ေတာင္ငူကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္က တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမႇာ ေျမၿပိဳၿပီးလမ္းသားနိမ့္ဆင္းသြားတာေတြ ျဖစ္တယ္။အဲဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာဆိုရင္တျခား ေတာင္တန္းေဒသေတြျဖစ္တဲ့ခ်င္း၊ နာဂေတာင္တန္းေတြနဲ့ရႇမ္း၊ တနသၤာရီ ေတာင္တန္းတစ္ေလ်ာက္မႇာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ျပည္- ေပါက္ေခါင္း - ေတာင္ငူကားလမ္းတစ္ေလ်ာက္မႇာ ၾကံဳေတြ႕ရသလို ကေလး-ကေလး၀ ကားလမ္းတစ္ေလ်ာက္မႇာလည္း ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္'' ဟု ဘူမိအင္ဂ်င္နီ ယာတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထို့ျပင္၂၀၁၁ခုႏႇစ္ ေအာက္တုိ ဘာလ ၇ ရက္ေန႔ ညပိုင္းက ပဲခူး႐ိုးမ ေတာင္ေျခအနီး ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရႇိ ေျမကြက္တစ္ခုအတြင္း ေျမသားေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္းလည္း သိရႇိရသည္။ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ အေရႇ႕ဘက္ ၁၈ မိုင္ခန္႔ ငမင္ေက်းရြာ၏ အေရႇ႕ဘက္ ၁၂ မိုင္ခန္႔အကြာ ငမင္သစ္ေတာႀကိဳး၀ုိင္းအတြင္း ေမာင္ေတာအရပ္ရႇိ ေတာင္သူဦးျမစိန္၏ ယာေျမကြက္အတြင္းမႇ ေျမလႊာျမင့္တက္ၿပီး ကုန္းကမူ အျဖစ္ ထြက္ေပၚေနေၾကာင္း သိရႇိသည္။အဆိုပါေျမကြက္အတြင္းမႇ ေျမလႊာသည္ ေအာက္တိုဘာလ ၇ ရက္ ညေန ၁၂ နာရီခန္႔မႇ ေအာက္တိုဘာ ၈ ရက္ နံနက္၅နာရီခန္႔အတြင္း ျမင့္ေမာက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး အက်ယ္ ေပ၁၀၀၊ အရႇည္ေပ ၅၀၀၊ အျမင့္ေပ ၃၀ ခန္႔အထိ ေျမျပင္အညီမႇ ျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အရင္ႏႇစ္ေတြတုန္းက ၈လ ပိုင္းေလာက္ဆို မိုးရြာသြန္းမႈ က်ဆင္းသြားတတ္ေပမယ့္ ဒီႏႇစ္မႇာက်ဆင္းသြားျခင္းမရႇိဘဲ မိုးပုိမ်ားခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကလမ္းေတြရဲ့႕ ေအာက္ခံေက်ာက္နဲ႔ ေျမသားထုအတြင္း ေရစိမ့္၀င္မႈလြန္ကဲၿပီး ေအာင္းေရဖိအားကို တိုးေစတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကပဲ တြန္းခ်အားကိုပိုမ်ားၿပီး ကားလမ္းေတြမႇာ လမ္းပ်က္စီးမႈေတြ လမ္းသားနိမ့္ဆင္းတာေတြကို ျဖစ္ေစတာပါ . . ''ဒီလိုေျမၿပိဳမႈေတြေၾကာင့္ လမ္းပ်က္စီးမႈေတြမ်ားရတာက ေတာင္ေစာင္းေတြရဲ႕ ဆင္ေျခေလ်ာအေနအထား၊ ေျမေအာက္ေရတည္ရႇိမႈ၊ ေျမညံ့ေတြတည္ရႇိမႈနဲ႔ ေရတုိက္စားျခင္းေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒီႏႇစ္(၂၀၁၁)ရဲ႕မိုးရြာသြန္းမႈဟာ အရင္ႏႇစ္ေတြထက္ပိုမ်ားၿပီး ၆ လပိုင္းကစၿပီး မိုးဆက္တုိက္ရြာလာတာေတြ႕ရတယ္။ အရင္ႏႇစ္ေတြတုန္းက ၈ လပိုင္းေလာက္ဆို မိုးရြာသြန္းမႈ က်ဆင္းသြားတတ္ေပမယ့္ ဒီႏႇစ္မႇာ က်ဆင္းသြားျခင္းမရႇိဘဲ မိုးပုိမ်ားခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ဒီအခ်က္ေတြကလမ္းေတြရဲ႕ ေအာက္ခံေက်ာက္နဲ႔ ေျမသားထုအတြင္း ေရစိမ့္၀င္မႈ လြန္ကဲၿပီး ေအာင္းေရဖိအားကို တိုးေစတယ္။ဒီအခ်က္ေတြကပဲ တြန္းခ်အားကို ပိုမ်ားၿပီး ကားလမ္းေတြမႇာ လမ္းပ်က္စီးမႈ ေတြ လမ္းသားနိမ့္ဆင္းတာေတြကို ျဖစ္ေစတာပါ။ အေ၀းေျပးလမ္းေတြေဖာက္မယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာတြက္ ခ်က္သင့္ပါတယ္'' ဟု လည္း ပါေမာကၡ ဦးေက်ာ္ထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဘူမိေဗဒျဖစ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္ ငလ်င္လႈပ္ျခင္း၊ေျမ ၿပိဳေတာင္ၿပိဳျခင္းႏႇင့္ ထံုးေက်ာက္မ်ားရႇိေသာေဒသမ်ားတြင္ ေျမကြၽံက်ျခင္းျဖစ္စဥ္မ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရႇိျပီး အေနာက္႐ိုးမေတာင္တန္းမ်ား၊ အလယ္႐ိုးမေတာင္တန္းႏႇင့္ အေရႇ႕ ႐ိုးမေတာင္တန္းေဒသမ်ား၌ မတ္ေစာက္ေသာ ဆင္ေျခေလ်ာမ်ားရႇိျခင္းႏႇင့္ သည္းထန္စြာရြာေသာမိုးေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သုိ႔ ၾကံဳေတြ႕ရျခင္းျဖစ္သည္။ |
No comments:
Post a Comment