Pages

Sunday, October 30, 2011


ရန္ကုန္ ျပည္ ကားလမ္းမေပၚက ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးကို ျဖတ္သြားမိရင္ သူမ်ားေတြ ဘာေတြ ေတြးမိသလဲ ေတာ့ မသိဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက အင္မတန္ နံမယ္ႀကီးတဲ့ ေလခၽြန္နတ္ဆိုတာကို သြားသတိရပါ တယ္။ သူက ေရွ႕ျဖစ္ ေနာက္ျဖစ္ ေဗဒင္ယၾတာေတြ ေဟာတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ကြယ္လြန္ သြားတဲ့လူေတြ တမလြန္မွာ ကၽြတ္ကၽြတ္လြတ္လြတ္ ျဖစ္မျဖစ္၊ ဘယ္လိုဘ၀မ်ဳိး ကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႔ ေဟာႏိုင္ၿပီး မကၽြတ္မလြတ္ေသးလို႔ရွိရင္ အ လြမ္းေျပ  ခ်တ္တင္၀င္လို႔ ရသတဲ့။ စစ္ကိုင္းျပည္တို႔ ရြာဦးမစိန္ၾကာတို႔လို အ႐ုပ္မျမင္ရေပမယ့္ ဂ်ီးေတာ္နဲ႔ ခ်က္သလို အ သံကေလးေတာ့ ၾကားႏိုင္သတဲ့။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ျမန္မာျပည္ကြန္နက္ရွင္နဲ႔ဆိုေတာ့ သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ။ တရႊီရႊီနဲ႔ ေလခၽြန္သံေတြခ်ည္းပဲ ၾကားေနရတာနဲ႔ နတ္ကေတာ္လုပ္တဲ့ ဘြားေတာ္ႀကီးက အင္တာပရက္တာ လုပ္ေပးရပါသတဲ့။ သူ႔ေခတ္နဲ႔ သူ႔အခါတုန္းကေတာ့ အင္မတန္မွန္တယ္တဲ့ဗ်ား။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေနတယ္တို႔ ဘာတို႔ ေတာင္ အတိအလင္း ေဟာႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာၾကတာေပါ႔။ ဗမာပီပိ ေဗဒင္ေမး၊ နတ္ေမး၊ အတင္းတုပ္၊ အိမ္လည္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မေနႏိုင္တဲ့ အမ်ဳိးဆိုေတာ့ အပ်င္းေျပ သြားေမးၾကည့္ရင္ မေကာင္းဘူးလား။ လာ .. လိုက္ခဲ့ …။
………………………………………………
ကၽြႏ္ုပ္ …. အေမႀကီး။ ေနေကာင္းလား။ အရင္လို ေဟာႏိုင္ေျပာႏိုင္တုန္းပဲလား။
ေလခၽြန္နတ္ …. ေကာင္းပ ေမာင္ရာ။ အရင္ေလာက္ေတာ့ ဘယ္ေဟာရေတာ့မလဲ။ ေခတ္ကာလ သားသမီးေတြက ေသ ေသာသူ မၾကာခင္ ေမ႔ကုန္ၾကလို႔ အေမးအျမန္း သိပ္မထူေတာ့ဘူး။ ေသတဲ့သူေတြကလည္း ေရွးကလို ေျမႀကီးထဲ ေရႊ ေတြ ျမႇဳပ္ပစ္ခဲ့တာမွ မရွိေတာ့တာ။
ကၽြႏ္ုပ္ …. အေမႀကီးက ေသၿပီးသားလူဆို ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ျပန္ေခၚေမးးလို႔ရတာပဲလားဗ်။
ေလခၽြန္နတ္ …. ဘ၀မကူးေသးရင္ေတာ့ ရတာပကြယ္။ မင္းတို႔ ခုႏွစ္ရက္သားသမီးေတြေတာင္ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ က ဖ်ဥ္းဘရားသား ေခၚေခၚၿပီး ပါတီေပးေပးေနၾကတဲ့ ဥစၥာ။ နတ္နဲ႔ နဂါး မလွည့္စားနဲ႔တဲ့။ ဘာလဲ။ ပညာစမ္းခ်င္လို႔လား။ ငါ .. တယ္ …။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ယုံပါၿပီ အေမရယ္။ ယုံပါၿပီ။ ခုေခတ္နတ္ကေတာ္ေတြက ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္ႀကီးေတာင္ ရေအာင္ပင့္ႏိုင္တာ ေတြ႔ပါတယ္။ ဒါထက္ စကားမစပ္ဗ်ာ။ သူတို႔လို ဘာသာမတူတဲ့ လူမ်ဳိးျခားနတ္ေတြ ၀င္လာၿပီး ေျပာရင္လည္း အေမတို႔ က နားလည္တာပဲလား။
ေလခၽြန္နတ္ …. ေတာ္ေျပာမွပဲ က်ဳပ္တို႔နတ္ကေတာ္ေတြ ယူအက္ဖ္အယ္လ္ေျပးၿပီး စပီကင္တက္ထားရမယ့္ပုံ။ နတ္တို႔ ၏ ဘာသာစကားဆိုတာ မေနာက ေျပာတာကြဲ႔။ ထရန္စလိတ္တာ မလိုဘူး။ ခ်က္ဆို နားခြက္က မီးေတာက္တယ္။ ဂြပ္ ကနဲ႔ဆို ဓါတ္ၿပီးသား။ နပ္လြန္လြန္းလို႔ နတ္ျဖစ္ေနတာေပါ႔ သားရယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ေပါက္ပါၿပီ အေမ။ ေပါက္ပါၿပီ။ ပညာစမ္းတယ္ေတာ့ မေအာင့္ေမ႔ပါနဲ႔။ ေမးခ်င္သိခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ မ်ားလြန္းလို႔ မစားႏိုင္မအိပ္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ ေသတာေတာ့ နည္းနည္းၾကာပါေပါ႔။ အေမႀကီးရဲ႕ စက္တလိုက္ ထဲမွာ ဘေရာင့္ဇ္လုပ္ေပးပါဦး။ ရွိမ်ားရွိရင္ ေမးလိုက္ခ်င္ပါရဲ႕။
ေလခၽြန္နတ္ …. နံမယ္နဲ႔ ေသတဲ့ခုႏွစ္ကို ေျပာေလ။ ေဒတာ အန္းတားမလုပ္ပဲ ငါက ဘယ္လိုရွာရမွာတုန္း။ ဘယ္လို သူ ငယ္ပါလိမ့္။ သတင္းစာထဲမွာ ေယာကၡမလြမ္းစာေတြ ထည့္ထည့္ေနပုံေထာက္ရင္ ဘာေတြေမးခ်င္ေနမွန္းမသိ။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ဟုတ္ပါဘူး အေမႀကီးရယ္။ ေသတဲ့ခုႏွစ္ကေလး ျပန္စဥ္းစားေနလို႔ပါ။ မွတ္မိၿပီဗ်။ ခရစ္ေတာ္မေပၚခင္ ဘီစီ ၃၉၉ မွာ ကြယ္လြန္သြားတာ။ နံမယ္ကေတာ့ ေဆာ့ခရိတၱိ လို႔ေခၚတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ပါတီအေတြး အေခၚစာအုပ္ေတြထဲမေတာ့ အဂၤလိပ္ စာလုံးေပါင္းအတိုင္း ဗမာလိုအသံထြက္ၿပီး ဆိုကေရးတီး လို႔ ေခၚၾကတယ္။
ေလခၽြန္နတ္ …. ေသာက္က်ဳိးနည္း။ လက္စသတ္ေတာ့ နင္က ငါ႔ကို ပညာစမ္းေနတာေပါ႔ေလ။ ရႊီဘြားေတာ္ဟဲ႔။ ေသမွာ မေၾကာက္လို႔ ေပတရာေလွ်ာက္ေနတာ။ နင့္အေကာင္ နတ္ျဖစ္ေနလို႔ကေတာ့ ေခၚျပလိုက္မယ္။ ေမးစမ္းေတာ္။ အမုန္း။ ၿပီးရင္ နင့္ကိုပါ သူနဲ႔ ျပန္ထည့္ေပးလိုက္မယ္။ @#$%…..
…………………………….
ကၽြႏ္ုပ္… ေဟာ … လာၿပီ လာၿပီ ေဒၚသက္ရီ။ ဘယ္ရပ္ဘယ္ရြာကလာတဲ့ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဆိုတာကေလး အင္ထရို လုပ္ ေတာ္မူပါဦး ဖ်ာ့။
ေဆာ့ခရတၱိ …. ေအာင္မယ္။ ေခၚတုန္းကေခၚၿပီး။ အခုမွ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္။ နံမယ္က ေဆာ့ခရိတၱိ၊ အိုလံ ပပ္စ္ေတာင္ေတာ္။ ေခါမျပည္ကလာတာ ။
ကၽြႏ္ုပ္ … သိပါၿပီ ဆရာႀကီးရယ္။ ေလးစားလြန္းလို႔ ပင့္ရဖိတ္ရတာပါ။ ေအာ္မီေသာ္ေဖာ္ (အမိတဘ) စိတ္မရွိပါနဲ႔။ ပညာ ရွိစကားမ်ား တမလြန္က ၾကားရရင္ေတာင္ အေမွာင္ခြင္း အလင္းေဆာင္ႏိုင္တယ္ဆိုလို႔ပါ။ အမိုက္အမဲေလးေတြကို ေဗြမ ယူပါနဲ႔။ ဆိုေက်ာင္းေလာင္ (ဆိုဆရာေတာ္)။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. ေလသံေတြ ၾကားရတာကေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ႀကီးရဲ႕ ျပည္နယ္တခုက မွတ္တယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ …. အညာကဆေရာ္လို႔ ႏႈတ္ဆက္ရင္ ေျမာက္ကိုရီးယားကလို႔ မွတ္မွာလား အားပုဂ်ိရယ္။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. ေအးကြဲ႔။ ေတာင္ကိုရီးယားေစာ္ကေတာ့ နည္းနည္းမွ မနံတာအမွန္။
ကၽြႏ္ုပ္ …. လိုရင္းမေရာက္ဘဲ ေခ်ာ္ေတာေငါ႔သြားေတာ့မွာပဲ။ ဆရာႀကီး ခင္ဗ်ား။ ဆရာႀကီးကို ေအသင္ၿမဳိ႕သူၿမဳိ႕သား ေတြက အဆိပ္ခြက္ ကိုယ္တိုင္ေသာက္ေစၿပီး ကြပ္မ်က္ခဲ့တယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဘာအမႈနဲ႔မ်ားပါလိမ့္ ခင္ဗ်ာ။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. နတ္ဘုရားမ်ားကို ပူေဇာ္ပသျခင္း မျပဳမႈ၊ လူငယ္ေတြကို ဘုရားတရားမၾကည္ညိဳေအာင္၊ မိဘ ဆိုဆုံးမရ ခက္ေအာင္ ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္မႈ၊ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္ပဲ မိုးေအာက္ေျမျပင္ ဟိုဟာမွန္တယ္။ ဒီဟာမွားတယ္နဲ႔ ေလွ်ာက္ေတြးေနၿပီး အဲသလိုေတြးထားတာေတြကို သူမ်ားတကာ နားလည္လက္ခံလာေအာင္ ပလီစိေခ်ာက္ခ်က္ေတြ ေဟာေျပာေရးသားမႈ ပါတဲ့ကြယ္။ လိုရင္းကို တခြန္းတည္း ေျပာရရင္ ယုံၾကည္ခ်က္ကို မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္လို႔ အသက္နဲ႔လဲခဲ့ တာေပါ႔ကြ။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ကိုယ္နဲ႔ယုံၾကည္ခ်က္ခ်င္းမတူတာနဲ႔ပဲ၊ ကိုယ့္ၾသဇာမတည္ၿမဲမွာ စိုးတာနဲ႔ပဲ အျပစ္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး အဲဒီအျပစ္ အတြက္ ေသဒဏ္စီရင္တယ္ဆိုေတာ့ ေအသင္ျမဳိ႔သူၿမဳိ႔သားေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ ရက္စက္မိုက္မဲၾကပုံ ရတယ္ေနာ္။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. အဲလို မေျပာရဘူးကြ။ ဂ်ဴရီလူႀကီးေပါင္း ၅၀၀ က ဆုံးျဖတ္တာ။ အမ်ားစုက ဥပေဒနားမလည္တဲ့ အေပ်ာ္ တမ္း၀ါသနာရွင္ေတြ၊ လူအိုလူမင္းနဲ႔ ဒုကၡိတေတြလည္းပါတယ္။ အိမ္မွာေနရတာပ်င္းလို႔ တေန႔ သုံးအိုဘို ရလည္း မနည္း ဘူးဆို လာထိုင္ေနတဲ့သူေတြလည္း ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအသင္ႏုိင္ငံသားစစ္စစ္ေတြက စီရင္လိုက္တာဆိုေတာ့ ခံ သာတာေပါ႔ကြာ။ မင္းလည္း သိပ္အာေခ်ာင္မေနနဲ႔။ ေအသင္သားေတြ မင္းတို႔ဆီ ၀င္စားတာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိမွန္း မ သိဘူး။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ဟုတ္မယ္။ ဟုတ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ တေယာက္သိေသးတယ္ဗ်။ သူ႔နံမယ္က ေအသင္ခ်ဳိေဆြတဲ့။ က ေလးမေလးက ခ်စ္စရာေလးပါ။ ေဒါသေတာ့ ႀကီးမယ့္ပုံေနာ္။ ဒီမွာ တင္းတယ္ တင္းတယ္။ တင္းတယ္ တင္းတယ္ ေဟ႔ …. ဆိုလား။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. ၀ါသနာေတြက တားလို႔ကို မရဘူး ေပၚေပၚလာၿပီ။ မင့္မွာ ငါ႔လို အမွန္တရားအတြက္ ယုံၾကည္ခ်က္အ တြက္ အသက္စြန္႔၀ံ႔တဲ့သတၱိလည္း မရွိဘဲနဲ႔။ မရဲဘဲ ကၽြဲၿပဲ မစီးခ်င္ပါနဲ႔ကြယ္။ မင့္ေလာက္ကေတာ့ ေသဒဏ္ေတာင္ ေပးစ ရာမလိုဘူး။ ေထာင္ေရာက္တန္းေရာက္နဲ႔တင္ ဇီ၀ိန္ေႂကြသြားမွာ။ ေဖာင္ႀကီးဆန္ေတာင္ မစားႏိုင္ဘဲနဲ႔ ေထာင္ႏႈတ္ခမ္း နင္းဦးမလို႔လား။ ရယ္ခ်င္တယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ဟုတ္ …. ဟုတ္။ သားသား ေၾကာက္ေၾကာက္ပါခင္ဗ်။ (တ႐ုတ္ကေလးေတြေခၚတဲ့ ေက်ာက္ေက်ာက္ မဟုတ္ ဘူးေနာ္) ဆရာႀကီးကလည္း .. အေနာ္က ဘာေတြလုပ္ေနလို႔တုန္းလို႔။ ဟာပဲ .. ဟာပဲ။ ဟာဗ်ာ … ဟာဗ်ာ။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. ငါတို႔ အိုလံပပ္စ္ေတာင္ေတာ္ကို နင္ေရာက္ေနတဲ့ အမ္းလို မွတ္ေနလား။ ေရ၊ မီး၊ ဖုန္း၊ အင္တာနက္ ၂၄ နာရီ။ ေဒါင္းခ်င္တိုင္းေဒါင္း ေကာင္းမွေကာင္း ကြန္နက္ရွင္နဲ႔။ (နတ္တို႔စံရာ ေတာင္ေတာ္သာေပကိုး) ေဖ႔စ္ဘုတ္ထဲ နင္ ေရးထားတဲ့ ေပါက္တတ္ကရ အေတြးေတြကို ဟိုလူရွဲ ဒီလူရွဲနဲ႔ ဗြက္ေပါက္ေနတာ မသိပဲ ရွိပါ႔မလား။ ေသာက္ညင္ကပ္လို႔ မိတ္မဖြဲ႔ ကြန္မန္႔မေပးဘဲေနတာ။ ဆြဲစိလိုက္လို႔ ႏွဲမိ္အေနာက္က တန္းစီေနရမယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ေၾကာက္ပါတယ္ ဆိုေနမွပဲ။ မရွင္းတာကေလးတခုေတာ့ ေမးစမ္းပါရေစဦးဗ်ာ။ ဆရာႀကီးရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ေတြ ထဲမွာ `ေရႊေတြေငြေတြ၊ ရာထူးဌာနႏၲရေတြ ရွိတာ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြ ရရွိပိုင္ဆိုင္လာျခင္း ဟာ မွ်မွ်တတ မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာမပါရင္ က်က္သေရမဂၤလာရွိတဲ့ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာလို႔ မဆိုႏိုင္ ေပဘူး´ ဆိုတာကိုျဖင့္ ေခတ္နဲ႔ မေလွ်ာ္ညီေတာ့ဘူးလားလို႔ သံသယျဖစ္မိပါတယ္။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. ဒီသူေတာင္းစားေလးကေတာ့ သူ႔ဘာသာရိုက္ခ်င္တာ ငါ႔ဆီတုတ္လာငွားေနၿပီ။ ဒီအေၾကာင္းေတြက နင္ သိသလို ငါသိသလို လူတကာအသိဟဲ႔။ သူတို႔ဘာသာလည္း သိၿပီးသား။ မသိနားမလည္လို႔ မလိမၼာတခါမိုက္တယ္ထင္ ၿပီး တရားျပခ်င္ေနတာလား။ သိသိႀကီးနဲ႔ လုပ္တယ္ကြာ။ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ မင္းလိုပဲ သီခ်င္းဆိုျပလိုက္မယ္။ `ခ်စ္လူမိုက္ ခ်စ္လို႔မိုက္ခဲ့တယ္…။ ခ်စ္လူမိုက္ ခ်စ္လို႔မိုက္ပါတယ္ …။ ၿပီးေရာ။
ကၽြႏ္ုပ္ …. သေဘာရိုး အမွန္ပါခင္ဗ်ာ။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေအသင္ၿမဳိ႕သူၿမဳိ႕သားေတြအေပၚ ေနာက္ဆုံးေ၀ဖန္ခ်က္ `ပညာ ဥာဏ္နဲ႔ အင္အားၾကံ့ခိုင္မႈမွာ ကမာၻေက်ာ္ပါလ်က္ ေငြ၊ ဂုဏ္ နဲ႔ နံမည္ေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေနတာ ရွက္စရာ၊ သစၥာတရား၊ နားလည္မႈနဲ႔ စိတ္၀ိညာဥ္ျပည့္စုံမႈကို ေမ့ေလ်ာ့ထားတာ ရွက္စရာ´ ဆိုတာကေလးလည္း ရွင္းစမ္းပါဦး ခင္ဗ်ား။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. သူ႔အရိုးနဲ႔ သူ႔ျပန္ထိုးရတယ္ဆိုတဲ့ဗ်ဴဟာအတိုင္း မင္းနားလည္လြယ္ေအာင္ မင္းတို႔ဆရာ၀န္ေတြထဲက ဥပမာနဲ႔ပဲ ရွင္းျပမယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္။ မင္းတို႔ဆရာ၀န္ေတြဟာ ပညာဥာဏ္ေတြ အတတ္ပညာပိုင္းေတြမွာ ႏိုင္ငံတကာက ဘယ္သူနဲ႔ ယွဥ္ယွဥ္၊ မညံ႔တဲ့လူေတာ္ႀကီးေတြ တပုံတပင္ရိွတယ္ေလ။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း သားေတြ သမီး ေတြ အေမရိကားမွာ စကၤာပူမွာ ေက်ာင္းသြားထားဖို႔ ပူတူတူးေလးကို အိမ္တစ္ေဆာင္မီးတစ္ေျပာင္နဲ႔ထားဖို႔၊ ဒီေလာက မွာ ငါကလြဲရင္ ဘယ္သူမွ တတ္တဲ့သူမရွိေစရဘူးလို႔ ေအာင္လံထူႏိုင္ဖို႔အတြက္နဲ႔ ဟစ္ပိုခရိတၱိႀကီးရဲ႕ အဆုံးအမေတြနဲ႔ မေလွ်ာ္ညီစြာ က်င့္ၾကံေနမိလို႔ရွိရင္ ရွက္စရာမေကာင္းပါလား။ ကိုယ့္ဘာသာ စဥ္းစားၾကည့္ၿပီး သေဘာေပါက္ရင္ ပါးစပ္ ပိတ္၊ တိတ္တိတ္ေနေတာ့။ ငါ႔တုန္းကေတာ့ ဒီစကားတစ္ခြန္းနဲ႔တင္ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ေပးတဲ့မဲ ၂၈၀ ေက်ာ္ ရလိုက္ပါ သဗ်ား။ ေ၀ဖန္ေရးဆိုတာ ကိုယ္ကေ၀ဖန္ရရင္သာ ေကာင္းတာ။ ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္ခံရရင္ ဘယ္သူမွ မႀကဳိဳက္ၾကဘူးကြဲ႔။ မွတ္ေနာ္။ မွတ္ေနာ္။ မွတ္ေနာ္။
ကၽြႏ္ုပ္ …. တခါဆို အိုေအာင္မွတ္ပါ႔မယ္ခင္ဗ်ာ။ ေနာက္ဆုံးေမးခ်င္တာတစ္ခုက ဆရာႀကီးရဲ႕ ေနာက္ဆုံးၾသ၀ါဒထဲမွာ `ခြဲခြာရမည့္အခ်ိန္ကား နီးလာေခ်ၿပီ။ ကိုယ့္လမ္းသို႔ ကိုယ္စီ သြားရေပလိမ့္မည္။ ငါမူကား ေသလမ္းသို႔ သြားေတာ့အံ႔။ သင္တပည့္တို႔သည္ ရွင္လမ္းသို႔ သြားၾကကုန္။ ရွင္လမ္း ႏွင့္ ေသလမ္း ဘယ္ဟာက သာ၍ေကာင္းသည္ဆိုျခင္းကို ဘုရားသခင္တပါးတည္းသာ သိေတာ္မူေပလိမ့္မည္။” လို႔ ဆိုခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ အခုေလာက္ဆို ဆရာႀကီးဟာ ရွင္ လမ္းေရာ ေသလမ္းပါ ႏွစ္လမ္းလုံး ေလွ်ာက္ခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ အေတြ႔အၾကဳံကေလးမ်ား အမိန္႔ရွိပါဦး ခင္ဗ်ား။
ေဆာ့ခရိတၱိ …. ဒါကေတာ့ ဘယ္လိုရွင္ေနသလဲ ဘယ္လိုေသသြားသလဲ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ မူတည္တာေပါ႔ကြာ။ အႏွစ္သာ ရမရွိတဲ့ ရွင္သန္ျခင္း၊ ျပည္သူအသိန္းအေသာင္း အသေခ်ၤရဲ႕ အရိုးပုံေပၚမွာ ရပ္တည္ရျခင္းဆိုရင္ေတာ့ မင္းတို႔ဆီက ဆီး ဘန္းနီဆရာေတာ္ ေရးခဲ့တဲ့အတိုင္းေနလိမ့္မယ္။ ထန္းလ်က္ၿမဳိလို႔ ခ်ဳိခ်င္ရင္ လွ်ာဖ်ားကသာ ခ်ဳိႏိုင္ေတာ့မေပါ႔ကြာ။ အကု သိုလ္စိတ္က ေျခာက္လွန္႔လာတဲ့အခါ အေခါဘဏီတပ္ႀကီးရံထားၿပီး ဘံုခုႏွစ္ဆင့္ေပၚတက္ေနလည္း ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ကန္ကန္တတ္ေသးတယ္။ ဒီလိုပဲ ေသတဲ့အခါမွာလည္း သန္းေခါင္သန္းလြဲ ကာရာအိုေကမွာ အမုန္းဆြဲၿပီး မူးမူး ရူးရူးနဲ႔အျပန္ သူမ်ားကို ကားနဲ႔တိုက္ရင္းေသသြားတဲ့သူနဲ႔ ဦး၀ိစာရတို႔ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္တို႔လို ေသျခင္းမ်ဳိးဟာ ဘယ္တန္ ဖိုးခ်င္းတူပါ႔မလဲ။ ေသၿပီးေနာက္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရတဲ့ လားရာဂတိခ်င္းလည္း မတူႏိုင္ဘူးဆိုတာ မင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြ က ပိုသိဖို႔ေကာင္းတာေပါ႔။ တဘ၀ခ်မ္းသာကို တစ္သံသရာလုံး၀ဋ္ေကၽြးနဲ႔ လဲယူရတဲ့သူေတြေလာက္ မိုက္လုံးႀကီးတာ ရွိဦးမလား။ အခုဆို ငါေသတာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာနီးလာၿပီ။ ငါ႔နံမယ္ မင္းတို႔ ၾကားဖူးေနေသးတယ္။ မေသခင္မွာ ကေလာ္တုပ္ အပုပ္ခ်ဖို႔ကလြဲလို႔ နံမည္ေတာင္ စကားထဲထည့္မေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျပည္သူ႔ေမတၱာခံယူေနတာ မျမင္ ဖူးလို႔လား။ ဦးဇင္းေက်ာ္ဟိန္းေလသံနဲ႔ ဆက္ေဟာလိုက္မယ္။ သိခ်င္ေသးလို႔ .. ေမးေနတာလား….။
ကၽြႏ္ုပ္ …. ရွင္းပါၿပီ ဆရာႀကီးရယ္။ ရွင္းပါၿပီ။ အကြင္းအကြင္း မုန္႔တီဟင္းလိုပါပဲ။ အမိုက္ခံၿပီး ဇက္ေကာင္းလို႔ ဓါးေတာင္း ေနတာ မဟုတ္ရပါဘူး။ အေနလည္းတတ္၊ အေသလည္းျမတ္ေအာင္ ေ၀ခြဲတတ္ၾကပါေစေၾကာင္း သပၸဳရိသအေပါင္းတို႔ ကို ဆရာႀကီးရဲ႕ ၾသ၀ါဒကထာကေလးမ်ား ျပန္လည္ေ၀ငွလိုျခင္းေၾကာင့္ ကူးတို႔ဆိပ္က မႈိ႔အိပ္ဖြင့္လိုက္ရပါတယ္။ ေလ တင္ေလေအာက္ ၾကားၾကားသမွ် အမွ် အမွ် အမွ်ယူေတာ္မူၾကကုန္။
ေလခၽြန္နတ္   …. ၀ါး …. ဘာေျပာသြားေသးတုန္း။
(ဟိုစဥ္အခါက ကိုရင္တာ၏ စတိုင္သစ္မဂၢဇင္းလာ ဆိုခရိတၱိ ႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြားခန္းကို ဖတ္အၿပီး မေနႏိုင္မထိုင္ျဖစ္လာပါ သျဖင့္ ေငြၿမိဳင္ကို တုတ္ႏွင့္ထိုးမိျပန္ပါေၾကာင္း။)
Soe Min
(Soe Min ေဖ့စ္ဘြတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္)

No comments:

Post a Comment